862 fans | Vote

#602 : Le jour sans fin

Écrit par : Julie Plec
Réalisé par :  Pascal Verschooris

LOIN DE LA MAISON - Sachant qu'elle a besoin d'accepter la perte de Damon, Elena se tourne vers Alaric pour qu'il aide à aller de l'avant. Enzo convainc Caroline de se joindre à lui alors qu'il est sur une piste pour ramener Damon et Bonnie mais Caroline est choquée quand ils font un détour innatendu et découvrent ce que Stefan a fait depuis tout ce temps. Pendant ce temps, Matt est inquiet pour Jeremy qui passe du temps avec Sarah (guest star Gabrielle Walsh), une mystérieuse jeune fille arrivée récemment à Mystic Falls. Ailleurs, Tripp (guest star Colin Ferguson), chef du programme de protection de la ville, fait une confession intéressante à Matt au sujet de son lien avec la ville. Enfin, avec l'Autre Côté détruit et disparu pour de bon, Damon et Bonnie font équipe ensemble à contrecoeur afin de découvrir le mystère de l'endroit où ils se trouvent et de savoir comment ils vont rentrer chez eux.

**Photos promos**

Popularité


4.25 - 8 votes

Titre VO
Yellow Ledbetter

Titre VF
Le jour sans fin

Première diffusion
09.10.2014

Première diffusion en France
10.01.2016

Vidéos

Promo #1

Promo #1

  

Promo #2

Promo #2

  

Diffusions

Logo de la chaîne NRJ 12

France (inédit)
Jeudi 02.02.2023 à 12:55

Logo de la chaîne The CW

Etats-Unis (inédit)
Jeudi 09.10.2014 à 20:00
1.67m / 0.8% (18-49)

Plus de détails

 

[ Mystic Falls - 4 mois auparavant ].

 

Damon et Bonnie ouvrent les yeux. Ils se regardent et cessent de se tenir la main. Rien n'a changé, ils sont toujours à côté du cimetière. Damon trouve que tout est allé étrangement vite. Bonnie, lui demande où sont passés tous les autres puis court dans la forêt, suivie de Damon qui ne sait pas où elle va. Ils arrivent sur la place, déserte. En se touchant un croc Damon affirme qu'il est toujours un vampire, ce qui est normalement impossible à Mystic Falls étant donné que c'est une ville dépourvue de magie. Il se croit donc mort, ou alors Mystic Falls a retrouvé sa magie. Bonnie montre alors à Damon le Mystic Grill, qui devrait être détruit puisque Damon affirme qu'il l'a fait sauter, il y a une heure de cela. Bonnie se croit toujours de l'autre côté et ne comprend pas qu'ils ne voient pas les vivants. Ils regardent autour d'eux. Damon, inquiet, se demande dans quel monde ils sont, mais Bonnie n'en a aucune idée.


[ De Nos Jours - Manoir des Lockwood ].

 

Matt arrive au salon où dort Jeremy. Il l'appelle pour lui dire qu'ils vont être en retard, mais n'a pas le temps de finir sa phrase. Il voit Sarah en train de s'habiller et comprend qu'elle a passé la nuit ici. Elle le salue, s'excuse et lui dit qu'elle avait seulement besoin d'un endroit où se poser et que Jeremy a accepté. Matt répond que ce n'est pas la maison de Jeremy. Celui-ci réplique que ce n'est pas n'ont plus celle de Matt, en se levant du canapé. Sarah suggère de partir et que c'est inutile de s'énerver. Matt, le regard quelque peu mécontent acquiesce et lui lance que c'est une bonne idée. Sarah sort. Matt se retourne vers Jeremy, le questionne pour savoir pourquoi il l'a amené ici et lui dit qu'il ne devrait pas, après ce qu'il s'est passé hier, s'approcher d'elle. Jeremy rétorque, les yeux au ciel que Caroline l'a hypnotisée hier pour qu'elle oublie qu'Elena l'a attaquée et que ce n'est pas grave. Sur un ton ironique Matt soupire que c'est vrai que ce n'est pas grave et qu'il avait oublié à quel point Jeremy se fichait de tout. Matt sort de la pièce.

 


[ Savannah – Maison de Stefan ]

 

Ivy est en train de cuisiner, mais visiblement, elle n'y arrive pas tellement et tourne dans tous les sens. Stefan arrive, la salue l'air étonné et lui demande ce qu'elle fait. Ivy lui répond qu'elle pensait que ce serait bien de lui faire le petit-déjeuner, mais ne finis pas sa phrase, en reprenant qu'elle a complètement raté son accueil. Stefan s'approche d'elle. Elle s'excuse et bafouille. Stefan éteint le gaz et rassure Ivy en répondant seulement qu'il ne s'attendait pas vraiment à ce qu'elle soit encore là. Ivy comprend et le questionne ironiquement. Pour quelle raison ferait-elle un petit-déjeuner à quelqu'un avec qui elle a passé la nuit ? Elle se dirige vers la porte. Stefan la stoppe. Ivy lui dit qu'elle est l'aime vraiment beaucoup, mais que lui ne donne pas cette impression et que le petit-déjeuner était une mauvaise idée. Stefan l'invite à dîner pour lui faire comprendre que ce n'est pas le cas, mais lui qu'il devrait probablement faire la cuisine. Ivy sourit. Stefan lui sourit en retour.

 


[ Université de Whitmore ]

 

Elena est dans sa chambre, elle ouvre un carton où elle y met les photos de Damon. Elle commence par y mettre son tee-shirt ce qui lui rappelle des souvenirs avec lui. Elle le sert contre elle ainsi qu'une photo. Elle est extrêmement triste et a beaucoup de peine. Elle range ses dernières affaires dans le carton.
Elena est avec Jeremy et Matt dans le Jardin de l'Université. Elle leur explique que ça fait 4 mois que Damon est mort et qu'elle doit avancer. Jeremy lui fait comprendre qu'il n'approuve pas son choix et poursuit en lui demandant si elle veut aussi oublier Bonnie, d'un ton agacé. Mais elle lui répond fermement que la mort de Bonnie la rend triste alors que celle de Damon la rend dangereuse. Elle leur explique qu'Alaric va lui effacer tous ses souvenirs et qu'ensuite, il lui fera oublier qu'elle lui a demandé de le faire. Elle leur explique qu'Alaric va lui effacer tous ses souvenirs et qu'ensuite, il lui fera oublier qu'elle lui a demandé de le faire.Elle leur demande de se souvenir de la vérité pour elle, puis ajoute que Tyler et Stefan sont d’accord. Matt demande si Caroline l'est aussi. Elena répond que ce ne sera pas difficile de la convaincre.

 


[ Un Restaurant aux abords de Mystic Falls ]

 

Caroline est assise à une table avec Alaric. Elle est énervée, car Alaric lui avait dit que Stefan cherchait un moyen de ramener Bonnie et Damon. C'est ce que croyait Alaric, il a donné des pistes à Stefan pendant des mois et Stefan lui a laissé croire qu'il les suivait. Caroline répond d'un ton ironique que pendant ce temps-ci, elle était concentrée sur la magie et que, il peut en conclure par l'absence de magie à Mystic Falls, elle a spectaculairement échoué sa mission. Elle est très en colère, car Alaric est en train de lui dit que pendant tout ce temps, personne n'a rien fait pour aider Bonnie et Damon. Alaric la regarde, il lui dit qu'il ne dirait pas exactement cela, car quelqu'un d'autre est sur le coup.

 


[ Un Hôtel ]

 

Enzo est dans une chambre d'hôtel. Il est avec une sorcière et essaye d'obtenir des informations sur le moyen faire revenir Bonnie et Damon, en lui faisant tout un numéro de séduction. La sorcière finit par lui dire qu'il y a un rassemblement dans l'Oregon qui ont trouvé un moyen de communiquer avec leurs ancêtres de l'autre côté avant qu'il ne disparaisse : La Congrégation des Gémeaux. Caroline surprend Enzo. Il plaisante sur elle et n'a pas l'air mécontent de la voir. Elle lui le regarde et lui sourit.

 


[ Université de Whitmore]

 

Elena et Alaric sont dans un bureau. Elena lui demande de lui expliquer comment il va procéder pour lui ôter ses souvenirs. Il a fait des recherches. Il va employer une méthode basée sur le remplacement d'anciens souvenirs par des nouveaux. Il l'hypnose pour la faire se détendre et pour qu'elle se confie à lui. Il lui explique qu'il faudra remonter au souvenir de base, qui, une fois effacé créera un effet domino qui affectera tous les autres souvenirs. D'un air très chagriné, Elena veut visiblement en finir et lui demande s'il ne peut pas tout effacer à la fois et qu'ils ailles boire une bière, ce qui fait sourire Alaric. Mais il répond qu'il va modifier de manière surnaturelle trois ans de sa mémoire et que si c'était facile, il ne serait pas terrifié à ce point. Il l'hypnose pour qu'elle soit le plus honnête possible sur ses réponses, et lui demande s'il elle est vraiment sûre de son choix. Elle répond que non mais elle sait qu'elle doit le faire. Il lui demande ensuite si elle a peur. Elle répond qu'elle est plus triste qu'effrayée, car elle ne veut pas cesser de l'aimer. Il lui demande si elle lui fait assez confiance pour pénétrer dans son esprit, elle répond qu'elle lui fait totalement confiance. Alaric commence tout d'abord par lui demander l'identité de Damon pour elle. Elle le regarde et lui répond que Damon était l'amour de sa vie, elle l'aimait et il est mort. Il lui demande ensuite où elle l'a rencontré la première fois. Elle explique qu'elle était au lycée.

 

[Flashback n*1 – Une Route
Damon s'approche d'Elena en l'appelant Katherine. Elle lui dit qu'elle s'appelle Elena et non Katherine. Il se présente]

 

Alaric lui demande comment il était pour elle lorsqu'elle l'a rencontré. Elle lui explique qu'il y avait quelque chose de différent chez lui, quelque chose de dangereux, mais ça ne l'effrayait pas, elle trouvait ça excitant.

 

[Elena dit a Damon qu'elle ne sait pas ce qu'elle veut. Il lui répond qu'elle veut ce que tout le monde veut]

 

Alaric lui demande ce qu'il lui faisait ressentir à ce moment. Elle sentait qu'avec lui tout était possible. Alaric l'hypnose, lui fait oublier ce moment et lui dit qu’elle a seulement passé un bon moment sur la route avec un étranger. Elena répète mot pour mot ce qu'Alaric vient de lui faire croire, sous l'effet de l'hypnose. Elle se reprend. Il lui demande si tout va bien. Elle acquiesce, l'air triste, et lui dit de continuer.

 


[ Mystic Falls – 4 mois auparavant ]

 

Damon et Bonnie errent dans les rues de de Mystic Falls. Damon ronchonne et demande dans encore combien de rues, ils vont encore marcher. Bonnie, l'air exaspéré, lui demande combien de fois il va lui poser des questions dont elle n'a pas les réponses. Elle regarde les voitures et dit à Damon qu'elles ont quelque chose d'étrange. Il fait remarquer qu'elles ont 20 ans de plus que lui et qu'elles paraissent neuves. Il s'arrête et en touche une, l'air intrigué. Ils relèvent tous les deux la tête et voient la maison d'Elena qui devrait être brûlée, mais qui est en excellent état. Damon attrape le journal devant la maison, regarde la première page, l'air perplexe, il se retourne vers Bonnie et lui dit de regarder, en lui tendant le journal. Celle-ci lit le titre du journal : « Rare éclipse solaire attendue ». Damon lève les yeux au ciel et lui dit de regarder la date : 10 mai 1994. Bonnie le regarde, pose des débuts de questions qu'elle ne termine pas, car elle est en pleine réflexion. Elle ne comprend pas et finit par dire que c'est impossible. La luminosité s'obscurcit, ils regardent le ciel et voient l'éclipse solaire. Damon dit qu'il ne faut pas se demander où ils sont, mais plutôt à quelle époque ils sont tombés.

 


[ Université de Whitmore]

 

Alaric demande à Elena de parler de son premier baiser avec Damon.

 

[Flashback n*2 – Porche de la Maison d'Elena
Damon est en train de partir, il se retourne vers Elena, il lui dit que s'il doit se sentir coupable de quelque chose, il se sentira coupable à propos de ça, il l'embrasse.]

 

Elena explique à Alaric qu'elle n'aurait pas dû laisser Damon l'embrasser. Elle savait qu'il l'aimait, mais même si Stefan et elle avait rompu, elle aurait dû l'en empêcher. Alaric l'hypnose et lui dit qu'à ce moment-là, Damon l'a embrassée, c'était inapproprié et elle le lui a dit. Alaric repose la question à Elena pour savoir qui était Damon. Elle lui répond que c'était l'amour de sa vie, elle l'aimait, elle bafouille quelques instants et, l'air extrêmement perdu et chagriné, ajoute qu'il est mort. Alaric comprend ses émotions et propose une pause, il a besoin de prendre l'air.

 


[ Porche de la Maison d'Elena – 1994 ]

 

Damon se balance sur le banc à bascule et Bonnie est assise sur les escaliers. Ils discutent. Ils ont l'air de s'ennuyer. Damon se demande s'il y a des bouteilles dans cette ville rétro complètement vide. Bonnie trouve que ça fait drôle de revenir sur ce porche et ajoute qu'elle y a presque passé toute son enfance. Damon lui demande de lui parler de sa théorie sur ce monde où ils sont enfermés. Bonnie lui explique que, avant que l'autre côté ne s'effondre, sa grand-mère lui avait dit qu'elle se sacrifierait pour qu'elle trouve la paix. Damon réplique en disant qu'il veut écouter la partie où Bonnie a vraiment une théorie. Bonnie répond d'un air méprisant et avec un grand sourie, qu'ici n'est visiblement pas la paix sinon elle ne serait pas coincée avec lui. Il lui répond qu'elle est mal élevée. D'un air plus sérieux, elle pense que sa grand-mère a dû l'envoyer quelque part et, en tenant la main de Damon, elle l'a emmené avec elle. Damon se moque de Bonnie et lui répond d'un air sarcastique que, peut être dans son dernier souffle sa grand-mère lui aurait donné un indice, un code secret où bien un moyen magique pour sortir d'ici. Bonnie se lève et dit que non mais que si la magie les a amenés ici, elle devrait les faire sortir. Bonnie fronce les sourcils. Damon lui demande que signifie cette moue, l'air peu convaincu. Bonnie se tourne vers la bougie posée sur une petite table, la regarde et essaye de l'allumer par magie, mais rien ne se passe. Damon s'adosse à son banc et l'air désespéré, acclame qu'il n'y a toujours pas de magie. D'un regard vide, il ajoute ironiquement que c'est merveilleux.

 


[Université de Whitmore– Jardin ]

 

Elena est dans le jardin de l'université, elle attend de reprendre avec Alaric. Caroline est au téléphone avec elle, elle est en voiture. Elena lui dit qu'elle pensait que c'était la dernière personne à s'opposer à ce qu'elle efface les souvenirs qu'ils lui restent de Damon. Caroline l'air convaincu, lui dit qu'ils sont sur une piste. Elle demande à Elena ce qu'il se passera s'ils trouvent quelque chose, si Damon rentre et que tout redevient normal. Elena sera isolée et complètement perdue. Elena répond qu'Alaric lui rendra ses souvenirs, si cela arrivait. Caroline essaye de la contredire, mais Elena lui dit de s'exprimer et qu'elle ne va pas la forcer à être d'accord. Caroline ne répond pas et dit qu'elle est en train de penser à ce que Bonnie dirai. Elena lui demande qu'est-ce qu'elle dirait. Caroline lui répond que Bonnie lui dirait de faire ce qui est le mieux pour elle. Elena dit à Caroline que c'est bien qu'elle est toujours de l'espoir, mais que pour sa propre survie, elle doit laisser partir Damon. Caroline ne le contredit pas et lui dit en plaisantant, de continuer avec son plan « Que ferait Bonnie Bennett ? » , elle ajoute qu'elle déposera le brevet. Elena rit et lui dit qu'elle l'aime, Caroline lui dit qu'elle l'aime aussi et raccroche.

Enzo est assis à côté de Caroline et se moque de la solidarité féminine, il trouve ça mignon. Il lui parle ensuite du fait qu'il est entendu qu'elle a abandonné ses études. D'un ton sarcastique Caroline lui réplique qu'elle ne savait pas que c'était un espion qui espionnait toute sa vie. D'un ton sérieux, elle lui demande quand ils arriveront. Enzo dit qu'ils arriveront bientôt, mais à l'air beaucoup plus intéressé par le fait qu'elle ait quitté l'école. Il lui dit qu'elle devrait reconsidérer que le physique ne fait pas tout de nos jours. Elle sourit et dit qu'elle n'écoutera pas les conseils féministes d'une personne qui utilise sa langue pour obtenir des informations. Enzo précise que c'était une hôtesse vestimentaire. Caroline se moque en disant qu'il invente des expressions et lui demande s'il n'aurait pas inventé la piste des gémeaux aussi. Elle n'en a jamais entendu parler et lui demande qui ils sont. Il n'en a aucune idée et rétorque que ce n'est pas là où ils vont. Très étonnée, Caroline se demande où ils vont. Il lui lance qu'elle verra en arrivant.

 


[ Savannah – Maison de Stefan ]

 

Stefan est dans sa cuisine en train de cuisiner pour son dîner avec Ivy. Il ouvre son frigo, boit un peu de sang d'une poche. Il entend la porte, remet la poche de sang et salue Ivy, en lui disant que c'est le parfait moment, car il a fini de cuisiner. Ivy qui a l'air contrarié, lui dit qu'elle est tombée sur ses amis. Stefan très étonné demande où est-ce qu'elle les a vu. Ivy n'a pas le temps de répondre, car à ce moment Enzo et Caroline entrent dans la maison. Enzo tendant les bras vers Stefan et lui dit qu'il est difficile à pister. Stefan est extrêmement perplexe et ne comprend pas leur arrivée chez lui. Il s'avance vers lui et lui dit qui n'était pas sûr que sa nouvelle amie les inviteraient à entrer, mais elle leur a dit que c'était la maison de Stefan. Il ironise en disant que comme c'est chez Stefan la porte est ouverte à tous ses amis. Enzo lui demande s'il a du whisky et va en chercher dans la cuisine, il se frotte les mains, content de son coup. Caroline est juste derrière Enzo et se retrouve face à -face avec Stefan. Elle le regarde, les bras croisés. Lui a l'air de ne pas être ravi de cette arrivée soudaine de ces deux amis et commence à douter.


Ivy, Caroline et Enzo sont à table tandis que Stefan apporte le dîner. Enzo le fixe en mangeant et, en le charriant, dit à Stefan que c'est très bon. Ivy prend la parole et leur demande comment ils connaissent Stefan. Un verre de vin à la main, Caroline répond qu'elle était avec lui au lycée, et ajoute qu'il sortait avec sa meilleure amie. Stefan la regarde d'un air fuyant. Ivy baisse les yeux. Caroline comprend qu'elle les a rendus mal à l'aise et se reprend en disant que ce n'est pas qu'il n'en avait pas le droit, elle précise en disant qu'ils ont rompu, mais qu'elle n'avait pas réalisé qu'il avait rencontré quelqu'un. Elle questionne Ivy en retour, en lui demandant comment ils se sont rencontrés. Stefan explique que la voiture d'Ivy était au garage. Après un bref moment, il ajoute rapidement qu'il y travaille. Connaissant la réaction de Caroline Stefan le dit très rapidement. En effet, celle-ci lui fait les gros yeux. L'air étonné, elle lui demande s'il travaille dans un garage, sachant déjà la réponse. Il se justifie en disant que c'est relaxant. Enzo rit bêtement. Ivy qui ne comprend pas et leur demande pourquoi ils sont étonnés. Elle regarde Stefan et lui demande quel travail il occupait avant de la connaître. Stefan veut répondre, mais Enzo le coupe et lui dit qu'il bricolait et qu'il touchait un peu à tout. Enzo change complètement de sujet, regarde Ivy et lui dit qu'elle a un très joli cou. Ivy, gênée, ne sachant pas si c'est un compliment, le remercie et se touche le cou. Enzo s'excuse par politesse et explique qu'il adore le cou des femmes, c'est son pêché mignon et ajoute que c'est aussi celui de Stefan et se tourne vers lui. Stefan réplique que ce n'est plus le cas. Enzo lui dit qu'il ment, il dit de manière sous-entendue que lorsque que l'on aime les cous, on les aime pour toujours. Discrètement, Ivy se penche vers Caroline et lui demande si elle est la petite amie d'Enzo. Celle-ci lève les yeux au ciel, l'air dégoûté, et demande à Ivy si elle, elle sortirait avec ça, en plaisantant. Enzo leur rappelle qu'il est présent, qu'il a tous entendu et ajoute qu'il a l'ouïe très fine, pratiquement surhumaine et demande à Ivy si elle croit au surnaturel. Elle répond, surprise par la question, qu'elle n'y a jamais vraiment réfléchie. Enzo lui fait comprendre qu'il y croit totalement et qu'il a demandé à une sorcière de jeter un sort pour localiser Stefan. Caroline regarde Enzo, puis Stefan, car ce que vient de dire Enzo n'est pas anodin vis- à-vis d'Ivy, qui semble un peu perturbée. Stefan sourit, laissant paraître une plaisanterie, Ivy sourit et comprend que c'est une blague, ainsi qu'Enzo qui a l'air très fier et pas du tout embarrassé par ce qu'il vient de dire. Le diner est un peu moins détendu. Ils sont tous un peu gênés, sauf Enzo, qui trouve ça visiblement très amusant.

 


[ Cuisine du Manoir des Salvatore – 1994 ]

 

Damon est dans la cuisine en train de cuire des pancakes. Il danse et boit une bouteille d'alcool, sur une musique entraînante. Ses pancakes ont l'air quelque peu ratés. Bonnie entre dans le manoir, un grimoire sous le bras et un ours en peluche dans la main. Elle entend la musique et se dirige vers la cuisine. Elle voit Damon en train de boire, danser et cuisiner, elle toussote pour lui faire comprendre qu'elle est là et Damon arrête de danser. Elle remarque qu’il fait des pancakes et lui demande s'il sait vraiment faire la cuisine. Il répond que pas du tout. Il lui demande si elle a bien dormi et ajoute que lui a passer une mauvaise nuit, car les matelas de l'époque n'était pas très confortables. Il remarque l'ours en peluche et lui demande ce que c'est. Elle le lui montre et lui dit qu'il s'appelle Mr.Toudou, elle l'avait perdu à 9 ans, mais qu'elle l'a retrouvé en retournant chez elle hier soir. Elle lui montre aussi le grimoire de magie qu'elle a trouvé chez sa grand-mère. Damon se dirige vers sa liste de CD et dit qu'il a retrouvé cette bouteille qu'il avait bu l'an dernier à la mort d'Alaric. Il éteint la musique, cache ses yeux avec sa main, fait tournée le range-CD pour en choisir un au hasard et en prend un. Pendant ce temps Bonnie lui explique qu'ils sont dans une espèce d'image figée de 1994. Elle n'en ait pas très sûre, elle ajoute que tout ce qui existait en 1994, existe encore. Damon prend le CD qu'il a choisi, ajoute que c'est pour le meilleur ou pour le pire. Il fait un bisou à son CD et le met dans la machine, la musique commence. Bonnie l'éteint. Elle lui explique qu'il y a quelque temps, elle avait perdu sa magie et que ce grimoire lui avait beaucoup appris, elle peut probablement réapprendre. Damon remet la musique et lui dit d'un ton sarcastique qu'elle n'est peut-être plus une sorcière, et qu'avec leur chance et la compétence de Bonnie, ce n'est probablement cas. Il se dirige vers les fourneaux. Bonnie lève les yeux au ciel et lui demande si un peu de soutien le tuerait. Il se tourne vers elle, hausse un peu le ton. Il dit qu'il est conscient qu'ils sont dans une espèce de dimension temporelle, mais qu'elle n'a pas pensé une seconde que peut être, ce sont les pensées négatives de Bonnie qui réagissent négativement sur lui-même. Il sourit faussement, et pointe son ustensile sur elle. Elle lui répond qu'il est ridicule et lui dit qu'il est seulement cohérent. Il met les pancakes dans une assiette qu'il donne à Bonnie, qui est de l'autre côté du comptoir. Il prend le journal derrière lui et lui dit qu'elle peut faire de mots croisés. Ironiquement, elle le remercie et que ce petit-déjeuner avec sa personne préférée et un mot croisé de 1994 est génial. Damon lui fait un sourire et boit sa bouteille. Bonnie va s'asseoir sur la table et commence par chercher un mot de 7 lettres. D'un seul coup, la luminosité s'assombrit. Ils regardent tous les deux vers la fenêtre du toit et voient l'éclipse solaire qu'ils avaient vu la veille. Damon commence à comprendre et demande à Bonnie de regarder la date du journal : 10 mai 1994. Bonnie comprend qu'ils passent la même journée sans arrêt. Damon lance que c'est une preuve qu'ils sont en enfer, son enfer personnel, fait sur-mesure. Il regarde Bonnie et lui dit qu'elle y est avec lui. Il dit que c'est super et bois encore.

 


[Manoir des Lockwood ]

 

Matt va partir courir, il est en tenue de sport. Il fait remarqué à Jeremy qu'il est un peu tôt pour boire de l'alcool. Jeremy se justifie en disant qu'il fait sombre dehors. Il précise qu'il parle dans la vie de Jeremy, il est un peu jeune pour boire. Jeremy se lève et va se resservir. Matt lui demande où est Sarah, il lui répond qu'il ne le sait pas et qu'il n'est le père de celle-ci. Matt va courir. Jeremy boit un autre verre. On entend Matt sortir de la maison. Sarah arrive par le couloir et fait remarquer à Jeremy que ce n'est pas le grand amour entre lui et Matt. Jeremy se retourne vers elle et lui dit que Matt essaye de lui donner un but dans sa vie. Sarah lui demande pourquoi il ne lui a pas révélé qu'elle était ici. Jeremy répond qu'il n'en avait pas envie et s'approche d'elle.

 


[Sur la Route]

 

Matt est en train de courir avec ses écouteurs. Une camionnette arrive, c'est Tripp. Il lui demande pourquoi il court alors qu'il a couru 8 kilomètres ce matin. Matt le salue et lui dit qu'il avait besoin d'évacuer. Il demande à Tripp pourquoi il voulait le voir. Tripp lui rappelle la fille qui s'est fait mordre par un chien (Sarah), et lui demande où elle est. Matt lui explique qu'elle a fini par atterrir chez lui. Tripp lui demande si elle y est toujours. Matt lui dit que non et lui demande pourquoi il lui pose cette question. Tripp lui dit qu'il a quelques amis au poste de police, ils lui ont raconté que le shérif avait vérifié la plaque d'immatriculation de la voiture de Sarah et qu'elle serait volée. Matt lui demande si c'est vrai. Tripp répond que oui, il ne veut pas être paranoïaque, mais si un voleur est ici, il voudrait savoir où il met les pieds. Matt acquiesce, l'air pensif. Tripp lui demande de le prévenir si jamais elle reviendrait chez lui. Matt accepte. Tripp démarre la camionnette. Matt réfléchit.


[Université de Whitmore]

 

Elena est contre la fenêtre. Elle parle de l'élection de Miss Mystic Falls. Elle se rappelle que Stefan devait être son cavalier, mais qu'il l'a laissé.

 

[Flashback n*3 – Élection Miss Mystic Falls
Elena descend les escaliers vêtue d'une robe bleue. Damon l'attend en bas des escaliers]

 

Elena explique que Damon s'est proposé pour êtres son cavalier et qu'il l'a sauvée de l'embarras devant tout le monde.

 

[Damon prend Elena à son bras, il se dirige dehors pour rejoindre les autres candidates et leurs cavaliers. Ils dansent pour le bal.]

 

Elena se souvient que c'était la première fois qu'elle avait ressenti à quel point il lui plaisait. Elle se retourne vers Alaric. Elle lui explique qu'elle ne s'était jamais autorisé à le remarquer avant. Elle savait qu'il était attirant, mais elle ne voulait pas le voir de cette manière. Alaric s'approche d'elle, l'hypnose et lui dit qu'à ce moment-là, elle a descendu les escaliers et personne n'était là pour elle, elle était dans l'embarras, et s'en est remise. Elena, sous l'effet de l'hypnose répète les mots d'Alaric. Celui-ci lui redemande qui était Damon. Elle lui répond encore une fois qu'il est l'amour de sa vie, elle l'aimait et il est mort. Elle se prend la tête, elle n'aime pas ça. Elle le dit à Alaric et lui demande combien de temps ça va durer. Il lui répond que ça s'arrêtera lorsqu'elle aura trouve le moment clé, où elle a su qu'elle aimait Damon. Elle le regarde et répond que c'est simple. C'est le moment, après qu'elle ait découvert qu'elle était liée à lui. Elle explique que tout le monde lui disait que ses sentiments n'étaient pas réels, mais elle savait qu'ils étaient sincères. Alaric l'hypnose et lui fait croire que ses sentiments étaient à cause du lien et redemande qui était Damon. Elena répond qu'il était l'amour de sa vie. La pression monte entre eux deux. Alaric lui dit que ce n'est pas le bon moment et lui demande d'aller chercher plus loin. Elena bafouille et dit qu'elle ne sait pas. Elle se dirige vers sa chaise. Elle pense que c'est peut-être le moment où ils ont passé la nuit au motel. Elle explique qu'elle ne s'était pas encore remise avec Stefan.

 

[Flashback n*4 – Nuit au motel
Damon prend la main d'Elena. Elle le regarde, troublée. Dehors, Elena embrasse Damon]

 

Elle se rappelle que lorsqu'elle était allongée à ses côtés, tout ce à quoi elle pensait c'était de l'embrasser. Elle répète qu'elle mourrait d'envie de l'embrasser. Alaric l'hypnose encore une fois et lui dit qu'à ce moment, personne n'a embrassé personne. Il poursuit rapidement en demandant qui était Damon Salvatore. Elle répète qu'il était l'amour de sa vie. Alaric lui met la pression et lui dit qu'ils n'y sont pas encore. Elena ne sait pas et hausse le ton. Alaric fait de même et lui dit de réfléchir encore plus. Réfléchir au moment où elle a su que cette personne était quelqu'un pour qui elle aurait des sentiments, quelqu'un qu'elle aimait et pour qui elle savait que ces sentiments ne la quitteraient jamais. Il lui dit de le croire. Ce moment est tel qu'on ne l'oublie jamais. Elena est réticente et lui dit qu'il faudrait peut-être simplement oublier toute cette histoire, c'était une idée stupide. Elle lui dit d'un ton tremblant qu'elle ne peut plus faire cela et lui demande s'il comprend. Elle a les larmes aux yeux, elle s'excuse et lui dit qu'elle n'en peu plus. Elle quitte la pièce. Alaric, les bras croisés, la regarde partir.

 


[Manoir des Salvatore - 1994 - Deux mois auparavant]

 

L'éclipse solaire vient de passer. Damon est dans la cuisine et cuit encore une fois des pancakes. Il danse. Bonnie est assise à la table et plaisante sur ses mots croisés, elle demande un mot de 7 lettres à Damon pour « tuer moi sur-le-champ ». Damon lui rappelle que cette blague date de 6 semaines. Il dépose ses pancakes dans l'assiette. Bonnie lui dit que ces mots croisés dates de 6 semaines aussi. Elle précise qu'elle fait cette chose stupide, tous les jours, depuis deux mois. Pendant qu'elle parle, Damon ajoute de la chantilly sur les pancakes. Bonnie lui dit qu'elle n'arrive toujours pas à trouver le 27 horizontal. Elle lui redit la définition. Il pose l'assiette de pancakes. Elle prend sa fourchette et tape sur les pancakes, elle dit qu'elle déteste ça. Damon lui répond en blaguant que ces pancakes ne lui ont rien fait et qu'il ne faut pas se venger sur eux. Il ajoute, toujours en plaisantant, que ces pancakes et lui, attendent patiemment qu'elle retrouve ses pouvoirs pour les sortir de cet enfer. Elle se lève très énervée et lui lance qu'elle fait ce qu'elle peut. Damon lui dit que ce n'est pas suffisant. Elle le regarde en victime. Il ajoute que c'est encore une preuve qu'il est enfer. Il est coincé avec elle, mais avec son côté qui ne sert à rien. L'air choqué, Bonnie s'approche de lui. Damon refait une fournée de pancakes. Bonnie se tourne et lui demande s'il a entendu ce bruit. Il lui demande de quel bruit elle parle. Il affirme qu'ils sont que tous les deux ici. Bonnie se retourne vers lui. Il ajoute que ça fait deux mois qu'ils sont coincés ici et crie qu'il n'y a absolument personne. Elle réplique qu'elle est persuadée d'avoir entendu quelque chose. D'un ton sarcastique Damon dit qu'elle a sûrement entendue le chant du désespoir et que c'est bien normal en enfer. Elle le regarde d'un regard foudroyant et lui lance qu'il croit que c'est son enfer et poursuit en disant qu'elle, elle revit sans cesse le même jour avec la personne qu'elle déteste le plus au monde. Et ajoute qu'ils sont dans son enfer. Elle prend l'ours en peluche et part très en colère de la cuisine. Damon, pensif, la regarde partir.

 


[Savannah – Maison de Stefan ]

 

Stefan est en train d'ouvrir une bouteille de vin, les autres sont à table. Enzo, un verre presque vide à la main , demande à Stefan depuis quand il a cette charmante maison. Stefan se sert un verre et révèle que cela fait déjà un moins qu'il la possède. Ivy prend la parole et lui rappelle qu'il la possède depuis plus longtemps. Elle poursuit qu'ils se sont rencontrés il y a deux mois de ça et qu'il la possédait déjà. Caroline regarde Stefan et a du mal à croire ce qu'elle vient d'entendre et le blâme sur le fait qu'il vit ici depuis plus de deux mois. Il répond qu'il suppose que oui, très fier. Enzo et Ivy se retournent vers Caroline. Elle est très étonnée et en colère. Elle parle d'un ton calme et ironique et dit qu'elle trouve ça bizarre, car tout le monde pensait qu'il vivait ailleurs. Elle précise que son boulot était supposé être un travail d'investigation et non réparer des voitures. Ivy regarde Stefan. Il affirme que c'est vrai et rétorque qu'il est passé à autre chose. Caroline lui dit fermement qu'il ne peut pas arrêter son investigation tant qu'il n'a pas résolu l'affaire. Stefan veut changer de sujet et ajoute qu'il est heureux de ce qu'il fait en ce moment et que c'est tout ce qui importe. Enzo l'écoute d'un regard vide. Caroline veut le contredire et l'accuse d'avoir abandonné. Enzo pose sa main sur la sienne, l'interrompt avant qu'elle ait eu le temps de prononcer un mot et lui dit que ce n'est pas la peine de faire une scène. Elle le regarde très en colère. Enzo la calme et dit que c'est probablement un malentendu, simplement. Il dit que cela va peut-être tout arranger, et plante sa fourchette dans la main de Stefan. Ivy hurle. Caroline se verse du vin sur sa robe et blâme Enzo. Stefan le regarde et lui demande ce qui ne va pas chez lui. Enzo dit à Stefan qu'il a beaucoup de secrets et lui demande ce qu'il fuit. Il retire la fourchette de la main de Stefan. Ivy ne comprend pas ce qu'il se passe et bégaye. Caroline la prend par le menton et l'hypnotise pour qu'elle se calme, et pour venir avec elle à l'étage. Caroline prend Ivy par le bras et quittant la table. Elle rappelle, d'un ton exaspéré, qu'Enzo lui avait dit qu'il n'y avait pas besoin de faire une scène.


Enzo est seul à table avec Stefan. Il le regarde et lui demande quel genre de lâche abandonne son propre frère. Stefan se lève et lui dit qu'il ne sait pas de quoi il parle. Stefan à peine le temps de se lever qu'Enzo le prend et le plaque contre le frigo. Il lui plante un couteau dans la gorge. Il demande à Stefan de l'éclairer s'il ne sait pas de quoi il parle. Stefan lui prend le bras et le jette contre la table. Toute la vaisselle, ainsi que la table se fracassent. Stefan se retire le couteau de la gorge. Enzo se relève, plaque Stefan contre le mur, Stefan lui donne un coup de tête, puis un coup-de-poing, et lui brise la nuque. Stefan est essoufflé et touche sa blessure au cou.
Caroline est en bas des escaliers, elle est assise. Alaric vient de l'appeler. Elle se lève, le salue, mais lui dit que ce n'est pas vraiment le bon moment. Il s'excuse et lui dit qu'il est face à un mur avec Elena et qu'il a besoin d'un avis. Caroline lui demande de quel mur il parle. Il explique qu'il essaie de l'aider à trouver le moment où elle est tombée amoureuse de Damon, car elle ne semble pas s'en souvenir. Caroline, réponds que c'est normal, car elle ne veut pas admettre ce que tout le monde sait déjà, elle est tombée amoureuse de Damon alors qu'elle était toujours avec Stefan. Elle se retourne et voit Stefan qui se tient derrière elle et comprend qu'il a tout entendu.

Stefan ramasse une chaise, regarde Enzo adosser aux placards de cuisine et s'accroupit pour ramasser tout ce qu'ils ont cassé. Caroline s'approche. Stefan lui dit qu'elle devrait emmener Enzo loin d'ici, il se réveillera bientôt et il n'a pas vraiment envie d'une autre bagarre. Caroline s'excuse du fait qu'il ait entendu ce qu'elle a dit à propos d'Elena. Stefan, toujours accroupi, lui dit que ça va, il s'en fiche complètement. Il se lève. Caroline lui demande pourquoi il s'en fiche. Elle s'approche de lui et lui dit qu'il était celui qui se souciait toujours, et que c'est ce qu'elle aimait chez lui. Elle sourit. Elle lui dit qu'au milieu de toute cette folie dans leurs vies totalement ratées, il s'inquiétait plus que n'importe qui. Elle lui demande comment il peut juste arrêter. Il répond qu'il le doit, il doit aller de l'avant. Il lui explique que quelques mois avant qu'il s'installe ici, il a suivi toutes les pistes qu’Alaric lui donnait. Il a parlé à toutes les sorcières, tous les chamans, tous les médiums dans 20 pays autour du monde, et que toutes les pistes étaient sans issues. Elle le coupe et lui dit qu'Enzo a une nouvelle piste. Elle commence par expliquer qu'une congrégation qui arrive a communiquer avec leurs ancêtres. Il l'interrompt. La congrégation des gémeaux, il y est déjà allé et dit qu'il n'y a rien à en tirer. Il poursuit et lui dit qu'il n'y a rien qu'ils puissent faire, Damon et Bonnie sont morts, il a dû l'accepter. Lorsqu'il l'a fait, il a dû tout recommencer. Il ne pouvait pas seulement vivre son ancienne vie avec ses anciens amis, il ne pouvait pas aller près de Mystic Falls, ou auprès d’Elena. Stefan n'a pas le temps de finir sa phrase que Caroline la finit pour lui : il ne pouvait pas retourner près d'elle. Elle pensait qu'ils étaient plus proches que ça. Elle précise, qu'il pouvait entendre dans tous ces messages qu'elle lui a laissés, qu'elle ne pouvait pas vivre sans lui. Stefan a le regard fuyant. Elle comprend qu'il ne les a jamais écoutés. Il dit qu'il fallait qu'il avance, il n'avait pas le choix, il a dû les effacer. Caroline est triste. Elle est en colère et lui dit qu'elle va résumer ses messages pour lui, il est un lâche. Elle regarde Enzo et dit à Stefan que s'il veut le faire sortir de sa maison, il le fera lui-même. Elle sort.

 

 

[Université de Whitmore – Chambre d’Elena ]

 

Elena ouvre le carton de Damon très rapidement, et laisse un message sur le répondeur de Luke. Elle lui demande où il est, elle a besoin de plus d'herbe maintenant. Elle parle très vite, d'un ton haletant. Elle retire les affaires de Damon une à une du carton. Elle lui dit qu'elle commence à devenir folle. Elle n'a pas le temps de finir sa phrase qu'Alaric entre dans la pièce. Elle continue à vider le carton. Elle dit à Alaric qu'elle ne veut pas entendre ses réflexions, ils ont essayé et ça n'a pas marché, c'est finit. Il lui dit que si ça n'a pas marché, c'est qu'elle n'a pas été honnête. Elle lui demande s'il est fou de lui dire ça. Elle a été totalement honnête. Elle lui demande s'il croit qu'elle veut parler de sa vie amoureuse du début à la fin. Il lui dit qu'elle n'a pas été honnête avec elle-même. Elle le regarde, sans vraiment comprendre ce qu'il insinue. Il lui dit qu'il veut entendre toutes les choses avec Damon lorsqu'elle était avec Stefan. Elle lui dit que non, elle a été complètement fidèle à Stefan. Elle est restée avec lui après qu'il ait perdu son humanité. Alaric lui dit qu'il sait tous ça. Elle est restée avec lui après son carnage de la Floride à la Virginie, et ajoute qu'elle s'est battue pour lui. Alaric répète qu'il sait ce qu'elle a fait. Il poursuit en disant qu'elle ne veut pas l'admettre, car elle le ressent comme si elle trahissait Stefan, mais si elle ne l'admet pas, ça ne va pas fonctionner. Elle lève les yeux au ciel et ajoute qu'elle a tout le temps aimé Stefan, et qu'elle ne l'aurait jamais fait souffrir. Elle prend les photos de Damon dans ses mains. Alaric s'approche d'elle et lui dit qu'elle a eu la chance d'aimer profondément deux personnes dans sa courte vie, et qu'il n'y a rien de mal à ça. Elena est très émue. Elle répète qu'il n'y a rien de mal à les aimer tous les deux. Elle se retourne vers Alaric, les larmes aux yeux. Elle dit que c'est ce que Katherine disait. Elle poursuit et se demande à quel point est-ce triste que son propre sosie diabolique était plus intelligent qu'elle. Elle s'assoit sur son lit. Alaric s'assoit en face d'elle. Elena pleure. Il lui dit qu'elle peut lui dire, qu'elle peut lui dire le moment où elle a su qu'elle aimait Damon. Elle explique que c'était à son anniversaire. Elle commence à expliquer.


[Manoir des Salvatore – 1994 – Le Même Jour ]
Damon est assis dans le couloir. Il fait rebondir une balle contre un mur et pense à Elena. Il se lève et se dirige vers la chambre de Stefan. ]


[Flashback n*5- Anniversaire d’Elena
Elena est vêtue d'un robe blanche, elle est devant le miroir de la chambre de Stefan. Damon arrive et s’adosse à la porte, les bras croisés.]


[1994 – Le Même Jour – Chambre de Stefan ]
Damon arrive et prend la même position que lors du flashback : les bras croisés, adossés à la porte, et s'avance dans la pièce.]


[Flashback n*5 - Anniversaire d’Elena
Elena le voit par le miroir et se retourne vers lui. Damon lui offre comme cadeau d’anniversaire, le collier que Stefan lui avait offert.]


Elena explique à Alaric, que Damon et elle avait passé tout l'été a cherché Stefan. Elle avait essayé de faire bonne figure, car Caroline lui avait organisé une fête. Mais elle était très triste. Elle avait décidé de ne pas y aller. Elle ne comptait pas quitter la pièce. Jusqu'à ce que Damon entre et lui donne son cadeau d'anniversaire. C'était le collier que Stefan avait offert à Elena, elle l'avait perdu et Damon savait ce que le collier représentait pour elle, ce qu'il disait sur ses sentiments pour Stefan.


[ Flashback n*5 – Anniversaire d’Elena
Damon met le collier autour du cou d’Elena. Elle se tourne vers lui]


[1994 – Le Même jour – Chambre de Stefan
Damon prend le collier qui était dans une boîte, et le regarde.]


Même si Damon l'aimait, elle explique qu'il lui a donné la seule chose qui représentait de l'espoir pour elle et son frère. Elle savait que ça le blessait, mais il l'avait quand même fait. Elena se touche le cou et dit que c'était le geste le plus désintéressé qu'il avait fait et qu'à ce moment, elle l'a aimé. Elle ne le voulait pas, ça la terrifiait, mais elle l'aimait à ce moment.


[1994 - Le Même jour Chambre de Stefan
Damon range le collier dans son coffret et pense à elle.]


Elena se touche le cou et demande à Alaric de le faire. Elle lui prend les mains et lui dit que c'est bon, elle est prête. Il lui dit qu'il a besoin qu'elle soit sûre. Elle dit que oui. Et le supplie de l'enlever de sa tête, car elle souffre trop. Alaric l’hypnose et lui dit que Damon n'est jamais venu dans sa chambre, il ne lui a jamais donné le collier, la fête était un désastre et elle a passé le reste de la soirée chez elle à regarder des films en mangeant du popcorn avec Jérémy. Elena est hypnotisée. Elle se rappelle soudainement de Damon brisant la nuque de Jérémy devant elle. Elle le dit à Alaric. Celui-ci demande à Elena pour une dernière fois, qui était Damon Salvatore. Elle répond, le regard sombre, qu'il était le frère de Stefan, un monstre et il est mort. Alaric souffle lentement et la regarde d'un air compatissant.

 


[Savannah- Maison de Stefan]

 

Caroline est dans sa voiture, en sanglot. Elle reçoit un appel d’Elena. Elle souffle, se reprend et décroche. Elena a totalement changé de comportement et semble plutôt joyeuse. Elle salue Caroline et lui dit de s'habiller pour faire la fête et lui demande de venir à Whitmore, Tayler vient aussi. Elena est en train d'essayer des robes. Caroline lui dit qu'elle semble bien. Elena lui répond que oui, elle a eu une bonne journée. Elle a séché les cours et est restée avec Alaric. Elle dit à Caroline, qu'elle et Alaric ont parlé de Bonnie, elle a l'air un peu confuse, elle dit qu'elle a beaucoup pleuré, mais n'est pas vraiment sûre. Caroline pleure en silence. Elena ajoute qu'elle pense que les choses vont aller mieux. Elle lui dit de venir pour venir faire la fête et s'amuser. Caroline sourit. Celle-ci lui dit que si elle vient, elle se faufilera dans le dortoir et y passera toute la nuit comme au bon vieux temps. Elena trouve ça parfait et ajoute qu'elle l’adore. Caroline dit qu'elle l'adore aussi et raccroche.


Caroline continue de pleurer. Enzo arrive dans la voiture, en disant que cette soirée n'était pas une réussite. Il voit Caroline, qui essayait de lui dissimuler qu'elle pleurait. Il la prend par le menton et la calme, il se rend compte qu'elle pleure. Il sort de la voiture et lui dit qu'il revient vite.
Ivy arrive au salon et demande à Stefan si ses amis sont partis. Elle le voit ramasser ce qui est cassé et lui demande ce qu'il s'est passé. Stefan lui répond que son ami Enzo réagit mal à l'alcool. Elle lui dit qu'au moins son amie Caroline a l'air sympa. Il acquiesce et lui dit revient, il va seulement jeter ces bouts de bois. Il revient et voit Enzo qui s'apprête ça tuer Ivy. Stefan demande à Enzo de la laisser partir, elle est terrifié. Il est d'accord, et lui brise la nuque. Stefan court vers elle, mais Enzo l'en empêche et le repousse. Stefan est au sol. Enzo lui dit qu’une fille pleure à cause de lui dans la voiture, car elle s'inquiète beaucoup. Il le regarde et lui dit qu'il ne voit pas de quoi s'inquiéter. Stefan se lève. Enzo lui lance que Damon lui avait dit qu'il avait promis à Stefan une éternité de misère. Enzo dit se souvenir avoir pensé qu'est-ce que Stefan aurait pu faire pour inspirer tant de haine à son frère. Mais maintenant, il comprend. Il n'est pas vraiment un frère. Les frères ne s'abandonnent pas. Enzo lui dit qu’à chaque fois qu'il le verra faire quelque chose qui ressemble à un abandon, à chaque fois qu'il essayera de se refaire une vie, qui ressemblera à un mensonge, il le fera payer. Il sera celui qui lui apportera la misère qu'il mérite. Stefan court vers lui essaye de l'attraper, mais Enzo lui brise la nuque. Enzo s'en va et dit ironiquement qu'il ne peut pas s'empêcher de briser les cous.

 


[Manoir des Lockwood]

 

Jérémy est sur le balcon et téléphone à Bonnie pour écouter sa voix dans sa messagerie. Jérémy lui parle comme si elle allait écouter ce message. Il lui dit qu'il a encore payé son abonnement et que sa mère était d'accord. Il pense que la mère de Bonnie est désolée pour lui. Où peut être qu'elle veut entendre sa voix aussi. Il lui dit qu'il est énervé contre elle, car elle lui a dit qu'elle allait mourir au téléphone et qu’elle mérite qu'il se plaigne sur sa boîte vocale, qu'elle n'écoutera jamais. Il dit qu'il suppose qu'il va appeler demain pour lui crier dessus. Il raccroche l'air triste. Il rentre dans le Manoir et Matt le surprend. Jérémy dit qu'il lui a fait peur. Matt lui dit de se taire et chuchote qu'ils ont un petit problème. Sarah est louche, elle a volé une voiture et doit partir. Jérémy lui demande comment il le sait. Sarah entend la discussion et intervient en disant qu'elle l'a volée à son ancien patron qui avait les mains baladeuses et que les siennes sont allées sur sa clé de voiture. Matt lui demande de ne pas se vexer, mais il lui dit qu'elle doit trouver un autre endroit. Elle comprend et leur dit qu'elle apprécie qu'ils l'aide. Elle dit qu'elle a en quelque sorte de la famille ici, enfin, elle croit, car elle ne l'a jamais rencontrée. Son père est supposé vivre ici ce n'est pas comme s'il la laissait dormir dans la rue. Jérémy essaye de convaincre qu'elle reste ici jusqu'à qu'elle retrouve son père. Matt demande si Jérémy est sérieux et lui dit qu'il est dans le comité de défense de la ville et que c'est une voleuse de voiture. Jérémy lui dit qu'ils peuvent rester chez Stefan et Damon, car plus personne ne vit là-bas. Matt lui dit qu'il ne peut pas partir, car il a promis à Elena de le surveiller. Jérémy réplique que ce n'est pas comme si elle pouvait faire quelque chose à propos de ça. Jérémy prend la main de Sarah et ils partent. Matt ferme la porte.

 

Le lendemain Matt est au téléphone avec Tripp qui est dans sa camionnette. Matt est dans l'allée du jardin des Lockwood et s'apprête à aller courir. Il lui dit que Sarah avait de la famille ici. Tripp dit que c'est sûrement un autre mensonge, mais qu'il vérifiera, il remercie Matt. Il dit à Tripp que Jérémy est un bon gars. Tripp dit qu'il sait déjà tout de lui. Il dit qu'il a grandi avec le père de Jérémy. Matt étonné, lui demande s'il vient de Mystic Falls. Tripp lui dit qu'il y est né et y a été élevé jusqu'à ce que ses parents se séparent. Il pense que c'est pour ça qu'il connait par cœur cette ville. Il lui dit qu'il est d'une famille fondatrice. Matt lui demande de quelle famille il est est issue. Tripp lui répond qu'il s'appelle Thomas Vincent Fell troisième du nom. Son père l'appelait Tripp, il était très maladroit, il a donc pris le nom de sa mère. Matt lui dit que s'il est d'une famille fondatrice, il sait toutes les choses qui se passent ici. Tripp lui dit qu'il doit y aller et lui dit qu'ils se reverront lors de l'entraînement et raccroche.

Tripp ouvre la trappe qui permet de voir l'arrière de la camionnette. Des vampires sont enchaînés. Tripp leur demande s'ils veulent dire quelques mots avant de mourir. La camionnette passe la frontière de Mystic Falls. Tripp ouvre le haut de la camionnette, les vampires sont brûlés par le soleil et hurlent. Tripp sourit et monte le son de sa radio.


[1994 – Cuisine des Salvatore]

Bonnie est aux fourneaux et mélange dans la casserole. Elle verse le potage dans deux bols. Damon s'assoit à table un verre de vin à la main. Bonnie lui donne son bol et s'assoit à son tour. Bonnie donne une cuillère à Damon, qui l'a remercie. Bonnie le regarde et sait qu'il pense aux autres, elle lui dit qu'ils lui manquent aussi. Damon la regarde, l'air pensif et acquiesce. Il remarque que le mot croisé est fini. Elle lui dit qu’elle aimerait bien. Il lui dit qu'elle a trouvé le mot 27, et qu'elle a bien joué. Bonnie prend la journal, remarque le mot trouvé et lui demande s'il se moque d'elle. Il lui répond que non. Elle lui dit qu'elle n'a pas fini les mots croisés. Il dit que lui non plus. Ils se regardent et Bonnie dit qu'il y a quelqu'un d'autre ici. Ils regardent autour d'eux.


Écrit par ElodieTVD

Previously on "The Vampire Diaries"...
 
Bonnie: The other side is collapsing, and everyone in it is going away.
We need to start the spell again.
We can't.
That was our one shot.
But Damon's on the other side.
The spell the travelers cast across Mystic Falls eliminates spirit magic.
Aah! Vampires can't get into Mystic Falls?
They can lurk around the borders.
Luke Parker has been feeding Elena some concoction that allows her to hallucinate Damon.
Elena: The herbs, they make me so thirsty.
Aah! Please help me.
Caroline: Stefan didn't say good-bye. Damon and Bonnie died, and he just left.
Elena: I need you to tell me that you're gonna find Damon and bring him back because I don't think I can live forever without him.
Stefan: I can't I gave up. I moved on. I want you to take away Damon. I want you to compel me to forget that I ever loved him.
[Rumbling]
Do you think it will hurt?
[Breaking up]
I don't know.

[IN MYSTIC FALLS ]
(Four Months Ago)
(Bright white screen, slowly fading onto Damon's face, he's opening his eyes. They are in the same place they were when they died. He looks over at Bonnie, their hands are still interlaced and they both let go.)
Damon: Huh. That got awkward fast.
(They are both still looking around confusedly.)
Bonnie: What happened? Where are we?
(She begins to walk away, out of the woods.)
Damon: Where are you going? Hey.
(He follows her and now they are in the middle of the street, still in Mystic Falls, Damon reaches up to touch his teeth.)
Damon: Well, I feel a fang. I'm still a vampire. Either I'm a dead vampire or Mystic Falls is no longer magic free.
Bonnie: Look.
(Damon follows her gaze and sees that she is looking at the Mystic Grill, he's confused.)
Damon: I definitely blew that up about an hour ago.
Bonnie: Why don't we see any people? If we're still on the Other Side we should at least be able to see the living.
(They're still puzzled and looking around.)
Damon: Where the hell are we? And I don't mean geographically.
Bonnie: I have no idea.

[ IN THE LOCKWOOD MANSION ]
(Today.)
Matt: Jer! Come on, we're going to be--
(He's walking into the living room where Jeremy sleeps, and sees Sarah in her bra and pants.)
Sarah: Sorry I... I needed a place to crash. Jer said it was cool.
(Sarah pulls on her shirt, Matt stares at the bourbon in the living room.)
Matt: This isn't Jer's house.
(Jeremy sits up on the couch bare-chested.)
Jeremy: Well it's not yours either.
Sarah: Look it's no big deal, I can just take off.
Matt: Yeah, why don't you do that.
(Sarah walks out after everyone exchanges looks.)
Sarah: Bye.
(Once she leaves, Matt looks over at Jeremy.)
Matt: Why would you bring her here? You shouldn't be anywhere near her, dumbass. Not after what happened yesterday.
Jeremy: Caroline compelled her to forget Elena attacked her. It's not a big deal.
Matt: Not a big deal? Right, I forgot. You don't care about anything.
(Matt walks out.)

[ IN SAVANNAH, GA, STEFAN'S HOUSE ]
(Toast pops up and Ivy quickly drops them into a plate, she's in the kitchen alone, cooking breakfast. She scampers over to the fridge, she pulls out orange juice.)
Stefan: Hey.
(Ivy turns, surprised.)
Ivy: Hey.
(Stefan is confused.)
Stefan: Uh, what are you doing?
Ivy: Um, I'm... I mean I thought it would be nice to d... completely overstay my welcome.
(Ivy sets the orange juice down. A disappointed look on her face. Stefan fully enters the kitchen and turns off the stove.)
Ivy: I'm sorry, I thought I... never mind what I thought.
Stefan: No, no. I just... I wasn't really expecting you to... still be here. That's all.
Ivy: Right. Because why should you expect someone you spent the night with to make assumptions about breakfast. I'm gonna go.
(Ivy begins to walk out of the kitchen.)
Stefan: No, no,
Ivy. I was just--
Ivy: No, Stefan I get it. I am super into you, you're intermittently into me. Breakfast, bad.
(Ivy grabs her purse.)
Stefan: Ivy, look why don't we... have dinner tonight. Although I should probably do the cooking. (They both smile at each other.)

[ IN ELENA'S DORM ]
(There are framed pictures on her dresser, one of Caroline and Elena sticking there tongues out, one of Elena kissing Damon's cheek. A picture of Tyler and Elena. Elena, who was looking at the photographs, sets a cardboard box on her bed. She grabs a blue button-up shirt from the bed, folds it and places it in the box. She grabs another framed photo of Damon and Elena posing beside each other and puts that in the box too. She heads to the dresser, grabs the photo of her kissing Damon, and then she grabs photobooth pics of Damon and Elena making faces. She slides her drawer open, with both things in her hand and grabs Damon's black shirt. Elena holds the things tightly to her chest while she remembers Damon and Elena kissing. She puts the two photos in the box, places the photobooth pics in her diary as a bookmark and places it in another box.)
Elena (V.O.): It's been four months, it's time for me to let go.
(Switches to Jeremy's face, he's sitting on the bench with Matt in a park. Elena was talking to him.) Jeremy: You gonna erase Bonnie from your head too?
Elena: Missing Bonnie, makes me sad, Jer. Missing Damon makes me dangerous. Alaric will compel away any memories and then make me forget that I had him do it. I need you to keep the truth from me too. Tyler and Stefan are on board.
Matt: What about Caroline?
Elena: Somehow I doubt she'll take much convincing.

[ IN A DINER ]
(Caroline is sitting across from Alaric in a booth.)
Caroline: You said that Stefan was looking for a way to bring Damon and Bonnie back.
Alaric: I thought he was. I've been feeding him leads for months. He let me believe he was following them.
Caroline: Well, I've been a little focused on magic bubble duty. And as you can see by the lack of magic in Mystic Falls, it's a spectacular fail of a mission. And now you're telling me that this whole time no one has been doing anything to help Bonnie and Damon?
Alaric: I wouldn't exactly say no one.

[ IN A HOTEL CLOSET ]
(Enzo is kissing a witches neck.)
Enzo: Oh, just lay it down.
Witch: I don't know anything.
Enzo: You witches are also monstrously secretive. Lucky for me I'm quite gifted at unraveling the truth.
(He gets on his knees and begins to kiss her bra.)
Witch: Okay, there's a coven in Oregon. They'd found a way to communicate with their ancestors before it went away. Maybe they know what happened to your friends. They call themselves the Gemini Coven. They're small and weird and they don't like outsiders.
Enzo: See? You did know something.
Witch: I just wanted you to work for it.
(Caroline appears behind them.)
Caroline: Ahem.
Enzo: Ha ha, well, well well. Well, there's a blast from the past. Hello gorgeous.

[ IN ELENA'S DORM ]
(Alaric is closing the shades, Elena in sitting in a chair across from an empty one.)
Elena: Talk me through it again?
Alaric: I raided the psychology department's research library, and a nutshell would be using a combination of hypnotherapy and memory reprocessing techniques.
(Elena nods, Alaric has already sat down in front of her. He places a hand on her knee and looks into her eyes, compelling her.)
Alaric: The more we talk, the more you'll relax and open your mind to me.
(Alaric stops compelling her and settles back.)
Alaric: We're going to be searching through memories that are deeply embedded, and each significant memory that we hit which is connected to Damon I will help you modify. And this should eventually lead us to the signature memory which once erased will create a positive domino effect through all your other memories.
Elena: Can't you just compel me to forget everything at once? Or we can go get a beer?
(They laugh softly.)
Alaric: I am supernaturally rewiring three years of your memories. If it were that easy, I wouldn't be so terrifying.
(Elena nods, she looks sad.)
(Alaric places his hand on her knee, compelling her again.)
Alaric: I have some questions. Answer them honestly.
Elena: I will answer everything honestly.
Alaric: Do you have doubts about this? Elena: Yes. But I know I have to do this. Alaric: Are you afraid? Elena: More sad than afraid. Alaric: Why sad? Elena: Because I don't want to stop loving him.
Alaric: Do you trust me, to be digging around in your mind?
Elena: I trust you completely.
Alaric: Okay. Well then let's... let's get started... Who is Damon Salvatore?
Elena: He was my boyfriend, I loved him and he died.
Alaric: And when did you first meet him?
Elena: I was in high school.
 
(Flashback to when they first met
Damon: Katherine.
Elena: No, I'm Elena.
Damon: I'm Damon.)
 
Alaric: And what was he like?
Elena: There was something different about him, dangerous. But not in a way that scared me. He was exciting.
 
(Flashback to when they first met:
Elena (in the road): I don't know what I want.
Damon: Well, that's not true. You want what everybody wants.
Elena: What?)
 
Alaric: And how did he make you feel?
Elena: Like anything was possible.
(Alaric looks her in the eyes, compelling her again.)
Alaric: You had a nice moment in the road with a stranger. But that's all he was, a stranger.
Elena: Stranger, two people passing in the night.
(A tear is on her face.)
Alaric: Are you okay?
Elena: Hmm, yeah let's just keep going.

[IN MYSTIC FALLS, OTHERWORLDLY]
(It's morning time, the streets are deserted and Bonnie and Damon are walking in the middle of the street. Damon has his leather jacket slung over his shoulder, Bonnie's gray jacket is tied around her waist.)
Damon (groans): How many more streets are we going to wander?
Bonnie (looks annoyed): How many times are you going to ask me questions I don't have the answers to? Huh?
(Damon looks back at her and they continue in silence.)
Bonnie: There's something weird about these cars.
(They stop at a parked one, it's white.)
Damon: Yeah, they're all 20 years old or more and yet they look brand new.
(He runs his hand over the hood, he looks up at a house, a look washing over his face. It's Elena's house, there are toys on the lawn.)
Damon: And that is Elena's not-so-burnt-to-a-crisp house.
(They walk in front of it, Damon sees a newspaper on the grass and picks it up, unfolds it and reads it.)
Bonnie (looks at him confusedly): Hmm?
(Damon turns to her and holds out the paper so she can read.)
Damon: Look.
(Bonnie cranes her neck and reads.)
Bonnie: Rare solar eclipse expected to be seen across 12 states?
Damon (rolls his eyes): The date.
Bonnie: May 10th, 1994. Is that--? Are we--? But that's impossible.
(Suddenly the sky turns darker blue, they look up and see the eclipse blotting out the sun.)
Damon: I don't think we should be asking where we are, I think we should be asking when we are.

[ IN ELENA'S DORM ]
(Alaric and Elena are still sitting across from each other in chairs, Elena's eyes are shut.)
Alaric: Tell me about this moment.
(Flashback to 3x10 when Damon kissed Elena on her porch:
Damon: No, you know what? If I'm going to feel guilty about something, I'm going to feel guilty about this.
He kisses her.
Elena (V.O.): He kissed me. I mean, I shouldn't have let him. I knew that he was in love with me, and even though Stefan and I were on the outs, I shouldn't have let him.
(Alaric leans forward, looking into her eyes, compelling her.)
Alaric: He kissed you, you thought it was inappropriate. You told him so.
Elena: I told him it was wrong.
Alaric: Who is Damon Salvatore?
Elena: He was my boyfriend.
(Alaric looks down in disappointment.)
Elena: I loved him, and... he... he died.
Alaric: You know, why don't we... why don't we take a little break, okay? To be honest, I could use a drink.
 
[ IN MYSTIC FALLS, OTHERWORLDLY ]
(Damon is swinging on the porch swing in Elena's back porch, Bonnie is sitting on the steps, toys around the porch.)
Damon: Where is any booze in this empty retroville?
Bonnie: It feels so weird to be back here, I practically grew up on this porch.
(Damon stops the swing.)
Damon: Alright, talk me through it.
(Bonnie turns to him.)
Bonnie: Before the Other Side collapsed, my Grams said that she made a sacrifice so that I could find peace.
Damon: The part where you actually have a theory.
(Bonnie rolls her eyes.)
Bonnie: Well, this clearly isn't peace, otherwise I wouldn't be stuck here with you.
(Damon makes a face.)
Damon: Rude.
Bonnie: She must have... I don't know, sent me somewhere. And when I held your hand... it took you with me.
Damon: Well, did she happen to whisper a safe word in her last breaths. A clue, maybe? Witchy path out of here?
Bonnie: No, but if we got here by magic, magic should be able to get us out.
(Damon raises his eyebrows.)
Damon: And that frown that's not upside down is telling me what?
(Bonnie looks toward a glass cup.)
Bonnie: Fes matos incendia
(They both look intently at the glass, but nothing happens, Bonnie looks down in disappointment.) Damon: Still can't do magic.
(Damon sits back on the swing, his shoulders sagging.)
Damon: Perfect.
 
[ IN A PARK ]
(Elena is sitting at the edge of a bench with her phone to her ear.)
Elena: You're the last person I think would object to me erasing positive memories of Damon from my head.
(Caroline is in her car, her phone to her ear also.)
Caroline: Yeah, but we are literally chasing a lead. W-what if we find something out? Yeah, you know what if Damon returns home and everything returns back to normal? And you're just sitting there all confused and weird?
(Elena stands up.)
Elena: Then Alaric will bring back my memories.
Caroline: But--
Elena: But what? Go ahead, Caroline say what you need to say. I don't want to... pressure you into agreeing.
Caroline: I... don't know what to say, I was actually trying to think of what Bonnie would say.
(Elena sighs and walks to a tree, she begins to kick it softly with her shoe.)
Elena: And?
Caroline: And... she'd say that you should do what's best for you.
Elena: Look, I think it's great that you still have hope, I really do but... for my own survival I need to let him go.
Caroline: Well, then go on with your what-would-bonnie-bennett-do plan.
(Caroline laughs.)
Caroline: I'll make bumper stickers.
(Elena giggles.)
Elena: I love you.
Caroline: I love you too.
(The camera slowly moves out so that you see that Enzo is sitting beside her in the car.)
Enzo: Girl bonding, very sweet. I heard you dropped out of school.
Caroline: And I heard you were a lurker who was spying on my life. When do we exit?
Enzo: Soon, uh. You should reconsider. Looks can only get a girl so far these days.
Caroline: Yeah, well I'm not taking feminist tips from a guy who just used his tongue to get secrets out of a coat check girl.
Enzo: Garment detendant.
Caroline: You just made that up. So, did you also make up the 'Gemini Coven' lead too? Because I've never heard of them. Who are they?
Enzo: No idea, that's not where we're headed.
Caroline: What?! Wu-Wait, where are we going?
Enzo: You'll see.

[ IN SAVANNAH, GA: STEFAN'S HOUSE ]
(Stefan's hands are hastily chopping cucumbers, and mushrooms. He puts them in a steaming pan. He drops cheese in it and begins to pour wine in the pan. Dusting his hands, Stefan goes to the fridge, opens it and takes out a bloodbag. He squeezes it into his mouth and sighs of pleasure. He hears the door making noises so he hurries and tosses it back in the fridge, turning to see Ivy.) Stefan: Hey.
Ivy: Hey.
Stefan: Perfect timing, I was just uh--
Ivy: I ran into some of your friends.
(Stefan looks confused.)
Stefan: What? Where?
(Enzo and Caroline steps into the house since the door was still open, he scrubs his hands together.) Enzo: Stefan! You are a hard man to track down. Uh, I wasn't sure if you're new..friend would invite us in but she said that this was your place. Which means... open invitation to all your mates, right? (Enzo rubs his hands together again.) Got any bourbon? (He walks out of the camera, leaving it on Caroline. She looks a bit angry with her arms folded, she exchanges a look with Stefan, who looks a bit guilty.)
 
[ BLACK SCREEN, THEN IT RETURNS TO THE SCENE. ]
(Ivy, Stefan, Caroline and Enzo are seated at the table, Enzo is staring Stefan down.)
Enzo: Good stuff, mate.
(Stefan nods, pleased.)
Ivy: So, how do you guys know Stefan?
Caroline: He and I went to high school together. He used to date my best friend.
(She cuts a glance at Stefan.)
(Caroline, Ivy and Stefan exchange awkward glances.)
Caroline: Not that he's not allowed to date, I mean they broke up. I just didn't realize that he had met someone. So how did you meet exactly?
Stefan: Uh, Ivy's car was in the shop, where I work.
Caroline: You work at an Auto-Repair shop?
Stefan (smacks his lips): It's relaxing.
Ivy (looks confused): Why? What did you used to do?
Enzo: Ah, man of all seasons, jack of all trades.(He looks toward Ivy.) You have a lovely clavicle. 
Ivy: Oh, Thank you. I think.
Enzo: Forgive me, I... always notice a woman's neck. I'm a neck person! So is Stefan, right Stefan? Stefan: Not anymore.
Enzo: Ah, well that's silly. You can't just stop being a neck person.
(Ivy leans over to whisper at Caroline: Is Enzo your boyfriend?
Caroline: Ugh, oh god no. Would you date that?
Enzo: Uh, hello. I'm right here, I have super-sensitive hearing. Practically supernatural. Do you believe in the supernatural, Ivy?
Ivy: I've... never really thought about it.
Enzo: I myself, am I believer. Had to get a witch to do a locator's spell to find my buddy here. (Everyone exchanges looks, and then they begin to laugh.)
 
[ THE SALVATORE BOARDING HOUSE, OTHERWORLDLY ]
(A song is playing on the radio, Damon is flipping pancakes while dancing and mouthing the song. He has a bottle of bourbon in his hand and he is chugging it as he cooks. Bonnie is stepping into the house, a teddybear in her hand, along with a book. She hears the music, smells the food and smiles a bit. Damon is taking a large gulp of bourbon as she enters the kitchen and clears her throat. Damon stops dancing, clearing his throat in the process.)
Bonnie: I didn't know you cooked.
Damon: I don't. How'd you sleep? Me... not good. My 1994 mattress was very lumpy. Whatcha got there?
(Bonnie looks down at her belongings in her hand.)
(She waggles her bear.)
Bonnie: Oh, Ms. Cuddles, I lost her when I was nine. But I went into my house last night and... here she was.(She lifts up the book she had been carrying.) I also found this at my Grams's house. Her old grimoire.
(Damon walks over to the radio, with bourbon in his hand.)
Damon: Yeah, well I found this. Drank it last year when Ric died.
(He removes the CD that was playing.)
Bonnie: So we're in this snapshot of another time, or... something.
(Damon twists the CD rack with his hand covering his eyes. He picks one.)
Bonnie: Everything that existed in 1994, still exists.
Damon: For better, or for worse?
(He kisses the CD in his hand before putting it into the radio. He turns the radio on and the music begins to play, but Bonnie hurries to click it off.)
Bonnie: Listen, there was a time when I couldn't practice magic. This grimoire taught me alot, maybe... I can reteach myself. (Damon turns the radio back on.): If you were still a witch. Which with our luck, and your skill... probably ain't the case.
Bonnie: Would a little support kill you?
Damon: You know, I am acutely aware that we are in some otherworldly time dimension. However, do you ever think for one second that maybe it's you being negative reacting to my natural self negative-ly?(Bonnie looks speechless, yet appalled): You're ridiculous.
Damon: Nope, I'm consistent. (Damon puts two pancakes onto a plate and sets it in front of Bonnie.) Eat your pancakes. Oh, and--(He grabs the newspaper from the counter and drops it in front of her.)--you can do a crossword puzzle.
Bonnie: Oh, gee, thanks-- (She picks it up.) --breakfast with my least favorite person, and a crossword puzzle, from 1994. (She turns her back to him, opening the paper.) Alright, what's a seven letter word for-- (Suddenly, the sky darkens like before. They look up in surprise. Damon is looking in the window and sees the eclipse.)
Damon: You've got to be kidding me. Bonnie, look at the date on that paper. (Bonnie looks down and reads.): It says, May 10th, 1994. It's the same day as yesterday. (They exchange looks.)
Bonnie: We're living the same day all over again.
Damon: Well that proves it, we're in hell. Our own personal, custom-built hell. And you're in it with me. (Damon raises his bourbon.) Bottoms up. (He drinks.)
 
[ THE LOCKWOOD MANSION ]
Matt: A little early for that, don't ya think?
(Jeremy is sitting on the couch, bourbon in his hand while Matt is wearing sweat clothes, earphones out of his his ears.)
Jeremy: It's dark out.
Matt: I meant in life.
(Jeremy stands up.)
Matt: Where's Sarah?
(Jeremy, his face turned from Matt, answers): Don't know, I'm not her keeper.
(Matt plugs his earphones in his ear while turning and walking out.): I'm going for a jog.
(Matt's gone, and Sarah steps out into appearance.)
Sarah: You guys don't like each other very much, do you?
Jeremy: He's trying to give me purpose.
Sarah: Why didn't you tell him I was still here?
Jeremy: Didn't feel like it.
 
[ NIGHT IN MYSTIC FALLS ]
(Matt is jogging in the night, when a car stops beside him. It's Tripp, head of the Mystic Falls Militia community.)
Tripp: Hey, five miles with the group this morning wasn't enough for you?
Matt: Tripp, hey. I'm just blowing off some steam, what's up?
Tripp: That girl, from yesterday, the one with the animal bites. You know where she ended up?
Matt: Yeah, at my house. I'm not sure how that happened.
Tripp: She there now?
Matt: No, she split, why?
Tripp: I have some deputy buddies over at the station, one of them said that the sheriff ran the plates and the car came up stolen.
Matt: You're kidding.
Tripp: No, you know I can be paranoid but if there was a bad element coming through town. I want to keep tabs on it.
Matt: Yeah.
Tripp: So, let me know if she shows back up at your place?
Matt: Yeah, I will.
(Tripp drives off.)

[ IN ELENA'S DORM ]
(Elena is standing by the window, staring out.)
Elena: It was the Miss Mystic Falls pageant. Stefan was supposed to be my escort but...
(Flashback, 1x19, the pageant. Elena in her blue dress, walking down the steps.
Elena (V.O.): He bailed on me.
(Damon is waiting at the end of the stairs for her.)
Elena (V.O.): Damon stepped in. )
(She's smiling as she stares out the window.): He saved me from being embarrassed, in front of everyone.
(Flashback, Damon is holding Elena's hand as he is walking her toward the other contestants.
Elena (V.O.): He took my arm, and led me out with the rest of the girls and all their dates and we danced. I remember that was the first time, I felt it.
Alaric (behind her, walks up): Felt what?
Elena (turns to him): How sexy he was. I'd never let myself notice until then, I mean obviously I knew he was attractive but... I didn't want to see him that way.
(Alaric walks toward her, looking in her eyes, compelling her.): You went down the stairs and no one was there.
Elena: I was embarrassed but I got over it.
Alaric: Who is Damon Salvatore?
Elena: He was my boyfriend, I loved him and he died.
(She puts her hands on her head in frustration.) Ric, I hate this. I mean, wha--? How much longer is it going to take?
Alaric: Until we find that signature moment. The moment you knew you loved him.
Elena: Well, that's easy. It was after I found out about the sire bond. Everyone kept telling me that my feelings weren't real but I knew that they were.
(He stares into her eyes, compelling her.): Okay, your feelings were because of the sire bond, who is Damon Salvatore?
Elena: He was my boyfriend--
Alaric: That's not it. You gotta dig deeper, earlier.
Elena: I-I- I don't know, okay I... maybe it was when we spent the night at the motel together, I wasn't back together with Stefan yet and--
(Flashback to 3x19, Elena and Damon are lying in bed beside each other, Damon touching Elena's hand.)
Elena: And all I could think about was kissing him.
(Elena kisses Damon in flashback.)
Elena: I wanted to kiss him so badly.
(Alaric looks in her eyes, compelling her.): No one kissed anyone, who is Damon Salvatore?
Elena: He was my boyfriend--
Alaric: That's not it, next.
Elena: I don't know, Ric!
Alaric: Well think about it, Elena! Think about that moment where you knew this person was somebody you had feelings for. That you loved, that you could see those feelings going on forever. Trust me, you never forget.
Elena: Maybe we should just forget about this entire thing, it was a stupid idea, okay I-I can't do this anymore, alright? I'm done. I'm sorry.
(Elena walks out of the room.)
 
[ THE SALVATORE HOUSE, OTHERWORLDLY ]
(The eclipse is still in the sky, but it moves out of the way to reveal a bright sun. Inside, Damon is behind the counter, flipping pancakes. Bonnie seated at the table with the newspaper.)
Bonnie: What's a seven letter word for kill me now?
Damon: That joke got old six weeks ago.
Bonnie: And so did this crossword puzzle. Everyday for two months I've done this stupid thing and I still can't figure out 27 across. Old tongue twister, Eddie turned top 40?
(Damon puts two pancakes on a plate and circles it with whipped cream. He places it in front of Bonnie, who grabs her pencil and stabs angrily at her breakfast.)
Bonnie: I hate pancakes!
Damon: Whoa, don't take it out on the pancakes. Those pancakes, like myself, are waiting for you to be witchy to get us the hell out of here.
Bonnie (stands abruptly): You know I've been trying!
Damon: And failing. Further evidence, we're in hell. Not only am I stuck with you, I'm stuck with the useless version of you.
(Bonnie is appalled slack-jawed and she opens her mouth to say something but closes it again.): Did you hear that?
Damon (frustrated): What would I have heard, Bonnie? We're the only two people here, we were the only two people here two months ago and the only two people here now!
Bonnie: Well I swear I heard something!
Damon: Maybe it's the sound of existential despair. I hear that's what hell sounds like.
Bonnie: You know what? You think we're trapped in your hell? I have to spend everyday on repeat with the person I like least on this earth--! Maybe we're trapped in mine.
(Bonnie snatches her teddybear and leaves angrily.)
 
[ SAVANNAH, GA, STEFAN'S HOUSE ]
Enzo: So, Stefan, tell us, this house, very charming. When'd you get it?
(Stefan is pouring wine into a glass cup.): About a month or so ago.
Ivy: No, more than that, remember? We met two months ago and you already had it.
Caroline: You've... lived here for more than TWO months?
Stefan: Yeah, I guess I have.
Caroline: Well, I guess that's just weird because, you know; everyone thought you were living somewhere else.
(Stefan sits.)
Caroline: And you're job was supposed to be investigative work not Auto-Repair.
Stefan: Right. Well, I've moved on from that job.
Caroline: Well, you can't move on from investigative work until you've solved the investigation, Stefan.
Stefan: How 'bout we just drop it? I'm happy doing what I'm doing now, and that's all that should really matter, right?
(Caroline leans forward to protest but Enzo stops her.)
Enzo: There, darling. No need to make a scene. Really it's all just some big misunderstanding, perhaps this will clear it all up.
(Enzo grabs his fork and stabs Stefan's hand to the table, Ivy screams, and Caroline spits out her wine.)
Ivy: OH MY GOD!
Caroline: ENZO!
Stefan (wincing from pain): What the hell is wrong with you?
Enzo: So many secrets, what are you running from, Stefan?
(Enzo removes the fork and the wound heals.)
Ivy: Um, I-I don't--
(Caroline gets up, grabs Ivy by her chin and looks in her eyes, compelling her.)
Caroline: Calm down, come with me. Let's go upstairs. (She turns to Enzo angrily.) No need to make a scene?!
(Caroline and Ivy leave, Stefan and Enzo stare at each other with hatred.)
Enzo: What kind of coward gives up on his own brother?
Stefan: You don't know what you're talking about.
(Stefan gets up and superspeeds toward Enzo, who holds him back with his arm, Enzo speeds him at the fridge and grabs another fork, stabbing Stefan in his neck.)
Enzo: Why don't you enlighten me?
(Stefan pushes Enzo back, he crashes into the dinner table and breaks it. Stefan removes the fork from his neck, Enzo gets up and speeds, pinning Stefan to the wall, but Stefan bangs his head against Enzo, who stumbles back leaving Stefan to punch him. When Enzo stumbles, holding on to the kitchen counter for support, Stefan snaps his neck.)
 
[ STEFAN'S HOUSE, IN THE HALL ]
(Caroline is sitting on her steps with her cell phone in her hand, she gets up.)
Caroline: Hey, this is really not a good time.
Alaric: I'm sorry, I-I've just really hit a wall with Elena. I just need some insight.
Caroline: Okay, what's the wall?
Alaric: I'm trying to get her to figure out when she first fell in love with Damon but she... can't seem to get there.
Caroline (V.O.): (Alaric is sitting on Elena's dorm bed.) Yeah, because she doesn't want to admit what everyone already knows.
(It switches back to Caroline)
Caroline: That she fell in love with Damon while she was still with Stefan.
(The stairs creak behind her and she turns, it's Stefan. He looks at his feet.)
 
[ BLACK SCREEN, BEFORE IT RETURNS ]
(Stefan is back in the kitchen/diningroom, he's picking up a chair. The room is completely trashed and Enzo is still temporarily-dead, slumped by the counter, Caroline is standing my the door.)
Stefan: You should probably get him out of here. He'll be up soon and I really don't feel like another go-around.
Caroline (surrenders from silence): I'm sorry that you heard what I said.
Stefan: It's fine, Caroline. I really don't care.
Caroline: Why? Why don't you care? You're the one who always cared, it's what I liked about you. You know amidst all the crazy in our perfectly-messed-up lives, you cared more than anyone. So how could you just... stop?
Stefan: Cause I had to. I had to 'move on'. You know, the months before I moved here I was following every lead that Alaric sent my way. I spoke to every witch, every shaman, every psychic in 20 countries around the globe, and every lead was a dead end.
Caroline: But Enzo has another lead, there's this coven in Oregon--
Stefan: The Gemini Coven, yeah I looked into them too, Caroline there was nothing there. Because there's nothing we can do, Damon and Bonnie are DEAD. I had to come to terms with that. And once I did, I had to start over, I couldn't just live my life with my old friends, I couldn't just go near Mystic Falls or Elena or--
Caroline: Or me?(They look at each other, Stefan looks away guiltily.) Cause I thought we were closer than that, I mean... you could hear in all those messages that I left you, you couldn't hear that I was completely falling apart without you? (She stares at him for his response but Stefan is still looking down, guiltily, her face straightens in realization, she looks away from his face.) Cause you never listened to them.
Stefan: I had to move on I didn't have a choice. (Caroline looks extremely sad, and appalled, her eyes are filling with tears.) I had to erase everything.
(Caroline sighs, looking more angry than sad now.): Well, let me summarize them for you. You're a dick, if you want him out of your house, you'll throw him out yourself.
(She storms out.)
 
[ IN ELENA'S DORM ]
(Elena is ripping open the box of Damon's thing, it's on her bed and her cellphone is sitting on her bed too.) The receiver: ...is not available, please leave a message.
Elena: Luke, where are you? I need more of that stuff like... now, I'm starting to go--
(She pauses when Alaric is standing by the door, but then she continues to take the stuff from the box.): I don't want to hear it, Ric, okay? We tried, it didn't work. It's over.
Alaric: It didn't work because you weren't being honest.
Elena: I wasn't... are you crazy?
(Alaric shuts the door.)
Elena: I was being completely honest. Do you think I want to talk to you about my romantic life? Alaric: You weren't being honest with yourself.
(Elena looks down at the box.)
Alaric: Look, I want to hear all the Damon stuff... while you were still with Stefan.
(Elena looks up at him, incredulously.): No, I was completely faithful to Stefan.
Alaric: Of course you were--
Elena: I did everything--
Alaric: I know--
Elena: I stuck with him, even when he lost his humanity--
Alaric: I know you di--
Elena: After he left a trail of bodies from Florida to Virginia, I fought for him.
Alaric: I know you did, Elena, you don't want to admit it because you feel like you're betraying Stefan but this won't work until you do.
Elena: No, I loved Stefan. The entire time, I never would have hurt him.
(She's staring at the framed photos of her and Damon, her back turned to Alaric.)
Alaric: Elena, you've been lucky enough to love two people this deeply, in your young life. There's nothing wrong with that. It's okay.
(Elena smirks without amusement.)
Elena (repeating Katherine from 2x22): It's okay to love them both. (She turns to stare at Alaric.) That's what Katherine used to say. (There are tears in her eyes, as she slowly sits on the bed.) How sad is it that my own evil doppelganger was smarter than me?
(Alaric grabs a chair and sits in front of her, a tear slips from her eye.)
Alaric: It's okay, Elena you can tell me, tell me the moment you knew you loved him.
Elena (teary eyed and reassured): It was my birthday.
 
[ THE SALVATORE HOUSE, OTHERWORLDLY ]
(Damon is sitting on the ground in the hallway, throwing a ball at the wall, and catching it, the screen says 'Today,'.)
Elena (V.O.): Damon and I spent the entire summer looking for Stefan.
(Damon stops throwing the ball and looks at his hand, his expression is without amusement, he just looks sad.)
Elena (V.O.): And I was trying to put on a good face because Caroline was throwing this party for me but I was just so sad.
(Damon gets up from the ground, walking from the hall.)
(Flashback to 3x01, Elena is in front of the mirror wearing the white dress, she's admiring herself.) Elena (V.O.): I was two seconds from deciding that I wasn't going to go, I wasn't going to leave the room.
(Damon is slouched against the wall with his arms folded.)
Elena (V.O.): Until Damon walked in to give me my... birthday gift.
(Present day Damon is standing in the same room as the flashback, he flicks on the light, and slouches against the wall just like the flashback, he's thinking of the moment too.)
(Flashback: Elena turns when she sees Damon, and smiles.)
(Present day Damon smiles at the memory and walks fully into the room.)
 
[ ELENA'S DORM ]
Elena: It was the necklace that Stefan had given me, I'd lost it.
(Flashback: Damon approaches Elena with a small box and he opens it. It's Stefan's necklace.)
Elena (V.O. flashback): And Damon knew what the necklace meant to me.
(Flashback)
Elena: My necklace.
(Present day)
Elena: What it meant about my feelings for Stefan. Even though he loved me.
(Flashback: Elena picks up her hair so Damon can put the necklace on.)
Elena (V.O. flashback): He gave me the one thing that represented hope for me and his brother. I knew how much it hurt him. But he did it.
(Flashback: Elena turns to Damon after he's finished.)
 
[ THE SALVATORE BOARDING HOUSE, OTHERWORLDLY ]
(Damon is taking Stefan's necklace from a small box as he stares at it, remembering Elena. He fists the necklace tightly in his hand.)
 
[ ELENA'S DORM ]
(Elena gropes at her neck, even though the necklace isn't there.): It was... the most selfless that he's ever been, and in that moment... I loved him. I didn't want to, I mean, I... It terrified me but, for that moment I loved him.
 
[ THE SALVATORE BOARDING HOUSE, OTHERWORLDLY ]
(Damon puts the necklace back in the box and stares absently, he looks extremely sad but no tears are visible.)
 
[ ELENA'S DORM ]
Elena: Do it.
(Screen flashes to otherworldly Damon, he still looks sad, then it goes back to Elena.)
(Elena grabs Alaric's hands desperately.): It's okay, I'm ready.
Alaric: I need you to be sure. Are you sure?
Elena: I'm sure, just take it away, please.
(Tears are streaming down her face.)
(Alaric leans forward, compelling her.)
Alaric: Damon never came into the room, he never gave you the necklace. The party was miserable, but you spent the night at your house watching movies and eating popcorn with Jeremy.
(Flashback: Damon snaps Jeremy's neck in 2x01, Elena falls down next her brother and looks up with hatred for Damon.)
Elena: Jeremy.(She said in realization.) Damon killed Jeremy, he snapped his neck right in front of me. Alaric: Elena, who is Damon Salvatore?
Elena (angry): He's Stefan's brother, he's a monster. (She turns away with hatred.) Then he died.
 
[ OUTSIDE OF STEFAN'S HOUSE ]
(Caroline is in her car, balling her eyes out. Her makeup is smeared and she is practically wailing. But then her cell phone buzzes and she picks it up, she attempts to take the tearyness from her voice.) Caroline: Hey.
(Elena is taking some clothes out.): Put on some party clothes and come to Whitmore. Tyler's coming over and we are going out.
(Caroline laughs.): You sound good.
Elena: I am good, I had a good day. I ditched all my classes and hung out with Ric, and we um... we talked about Bonnie.
(Caroline is softly crying, without Elena hearing her.)
Elena: I had a good cry, and I don't know I... I really feel like things are taking a turn for the better. So get your ass down here and let's have some fun.
Caroline: Well, how about I come in, sneak in the dorms and spend the night later, for old times' sake.
Elena: Sounds perfect, love you.
Caroline: Love you too.
(When she hangs up she begins to cry again, but then Enzo opens the door and steps into the car, Caroline turns to the window so he can't see her cry.)
Enzo: Oh, well that was a bit of a bust. (He notices that she's sniffling and that she's not turned to him and his expressions turns into one of concern.) Hey, hey. (Enzo grabs her face and turns her to him, he sees her crying and he looks angry, he lets her go.) I'll be right back. (Enzo leaves Caroline sobbing in the car.)
 
[ INSIDE STEFAN'S HOUSE ]
(Stefan is squatting, picking up the broken legs to the table, Ivy is entering the room.)
Ivy: Hey, did your friends leave? (She notices the broken table.) Whoa, what happened?
Stefan: Oh, you know my friend he's a... a bad drunk.
Ivy (smiling): Yikes, well at least your friend Caroline seemed nice.
Stefan (has the broken legs in his hand): Yeah, well I'm going to go throw this out.
(He heads into the backyard, and when he returns into the house Enzo has Ivy by her neck with both his hands.)
Stefan (slowly walking forward): Let her go.
Enzo: Okay.
(He snaps her neck and she falls to the ground.)
Stefan: No!
(Stefan superspeeds toward Enzo but Enzo throws him back onto the ground, and slowly approaches him.)
Enzo: I've got a girl out there crying over you, because she cares so much.
(Stefan sits up but doesn't attack Enzo, his eyes are wide in shock.)
Enzo: I'm over here trying to figure out why, because I can't see what's worth caring about.
(Stefan stands up, there are tears in his eyes.)
Enzo: You know Damon once told me that he promised you an eternity of misery. And I remember thinking "well what could his brother have ever done to inspire so much hatred?" But now I get it... you're not a brother to him. Brother's don't give up. (He takes a step forward.) So every time I see you doing anything that looks like you've done so, every time you try to start over in a life that's nothing but a lie, I will make you pay.
(Stefan's face looks like he's been crying, but his face isn't wet.)
Enzo: I will be the one to bring you the misery you deserve.
(Stefan growls and superspeeds at Enzo, but he snaps Stefan's neck and Stefan falls to the ground.) Enzo (breathless): See? We're all still neck-people.
(He walks out through the back door.)
 
[ THE LOCKWOOD MANSION ]
(Jeremy is outside on the balcony, his phone to his ear.)
Voicemail: It's Bonnie, leave me a message.
The phone beeps and Jeremy starts talking: Hey, it's me. I paid your cell bill again, your Mom said I could, I think she felt sorry for me or something. Maybe she just wants to hear the sound of your voice too, what do I know? I'm so pissed at you, Bonnie. Yeah, still. You... you told me that you were gonna die over the phone. So you kind of deserve me railing at you on voicemails that you're never gonna get. I guess I'll call and yell at you again, tomorrow.
(He removes the phone from his ear and leaves the balcony, Matt walks to him.)
Jeremy: Ah! You scared the hell out of me.
Matt: Shh, we've got a little problem. Sarah's shady, the plates on her car are stolen, she's gotta go. Jeremy: What are you? Deputy Dewey? How do you know that?
(Sarah appears behind them.): It doesn't matter how he knows it, he's right. I stole it from my old boss, he had wandering hands to I wandered my hands to his car keys.
Matt: Look no offense, but you've gotta find someplace else to stay.
Sarah: I totally get it, I appreciate you guys helping me, really I do. It's okay, I have family here. Sort of, I mean, I haven't met him but my Dad. He supposedly lives here. It's not like he's just going to let me sleep on the street, right?
Jeremy: Matt, at least let her stay until she finds her Dad.
Matt: Seriously, Jer? I'm on the community protection committee and she's a car thief.
Jeremy: Alright fine, we can go stay at Stefan and Damon's, no one's there. Matt: You can't leave, I told Elena that I'd watch out for you.
Jeremy: It's not like she can do anything about it.
(Jeremy takes Sarah's hand and leads her out of the house.)
 
[ OUTSIDE MYSTIC FALLS, MORNING ]
(Tripp is driving his large car, with his phone in between the seats.)
Matt (on phone): So she says she has family here.
Tripp: That's probably another lie but I'll look into it, thanks Matt.
(Matt, who was walking in front of the mansion,): Look Jeremy's a good kid, he's just going through some stuff.
Tripp: I know all about him, I grew up with his Dad.
Matt: Wait, you're from Mystic Falls?
Tripp: Born and raised, till my parents split. I think that's why I'm such a geek about this town. My family were such big supporters, we're the founding family actually.
Matt: Which family?
Tripp: The Fells, I'm Thomas Vincent Fell III, to be exact. My dad called me Tripp, and I was such a clumsy kid that I took my Mom's maiden name when he bailed. I mean, can you imagine? 'Tripp Fell?'.
Matt: So if you're a founding family, that means you know all the stuff that go along with it, right? Tripp: Oh, is there a secret handshake that never got taught? Look, I gotta go, I'll see you later for training though, yep?
Matt: Yeah, sure.
(They hang up, and Tripp opens the partition separating his seat from the large back seat of his car. Inside are vampires, struggling to break free of the chains he put on them.)
Tripp: Any final words?
(He drives into Mystic Falls and the young vampires begin to choke and spit up blood. Tripp is unfazed, as he clicks a button from the front seat and sun blazes in the backseat, the vampires begin to burn and set on fire, they scream hysterically as they heat up in flames. They burn, screaming. And then Tripp shuts the partition, he smiles and turns up the music in his car.)
 
[ THE SALVATORE BOARDING HOUSE, OTHERWORLDLY ]
(It's night time, and Bonnie is standing behind the stove where Damon usually stands. She is mixing beans in a pot, she makes two bowls of it. Damon sits at the table silent, and Bonnie walks over and places his bowl in front of him. And she sits across from him. Damon unfolds his napkin, and Bonnie hands him a spoon. He smiles at her as a thank you, and begins to eat. Damon looks down at his food and Bonnie looks up at him, there is understanding and concern in her eyes as she watches him.)
Bonnie: I miss them too, you know.
(Damon looks up in surprise, and nods in agreement. Bonnie looks back at her food and begins to eat. Damon grabs the newspaper on the table and stares at it.)
Damon: Look who got 27 across.
(He sounds impressed.)
Bonnie (smirks): I wish, 27 across is a rock I am pushing up an endless mountain.
Damon: It's an old tongue twister Eddie turned top 40, Eddie Vedder, pearl jam. Yellow Ledbetter. (He sits the newspaper down. And Bonnie looks confused. Then she grabs the newspaper and looks at the puzzle, 27 across is filled in: 'YELLOW LEDBETTER'. A tune plays in the background of the scene.)
Bonnie (looking up at Damon): Are you messing with me?
Damon (taking it as a joke): No, you messing with me?
Bonnie (talking about the crossword puzzle): I didn't finish this.
Damon: Well, neither did I.
Bonnie (still-faced): There's someone else here.
(Both, seated at the table, look around suspiciously.)
 
END

Crédits

Kikavu ?

Au total, 177 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

wolfgirl88 
19.08.2024 vers 11h

idrialcest 
14.01.2024 vers 17h

pilato 
02.12.2023 vers 15h

arcadybilo 
05.09.2023 vers 09h

belle26 
16.04.2023 vers 11h

Tibby 
05.04.2022 vers 13h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

natas  (16.02.2019 à 15:16)

Les moment Delena étaient de bon souvernir !

Enzo et Caroline m'ont bien fait rire.

Le duo Bonnie /Damon a ces début !

et ce moment creepy où ils se rendent compte qu'ils ne sont pas seul !

Bref, un bon épisode pour moi !

Contributeurs

Merci aux 2 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

ElodieTVD 
Luinel 

Découvre les cadeaux cachés sur Hypnoweb !
Activité récente
Actualités
La série fête les 15 ans de la diffusion américaine du pilot

La série fête les 15 ans de la diffusion américaine du pilot
La série The Vampire Diaries fête aujourd'hui ses 15 ans d'existence. Le 10 Septembre 2009 est...

Katherine Pierce dans le nouveau sondage du quartier

Katherine Pierce dans le nouveau sondage du quartier "Le Caméléon"
Le quartier "Le Caméléon" consacre son sondage du mois de novembre 2023 aux personnages portant le...

Le quartier fait peau neuve

Le quartier fait peau neuve
En place depuis plus de deux ans et demi avec des couleurs sombres, le quartier The Vampire Diaries...

Alternative Awards - Nomination pour la série

Alternative Awards - Nomination pour la série
Les Alternative Awards 2023 se poursuivent sur la citadelle. La série est nominée dans la...

Ian Somerhalder va être de nouveau papa

Ian Somerhalder va être de nouveau papa
C'est dans un message très touchant sur son compte Instagram que l'acteur a annoncé la très bonne...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

HypnoRooms

ShanInXYZ, 04.12.2024 à 03:19

Nouveau mois sur le quartier Doctor Who : Calendriers, jeux et infos sur l'épisode de Noël, passez voir le Docteur

pretty31, 04.12.2024 à 11:08

Une nouvelle bannière est en vote pour le quartier HypnoClap, merci pour votre aide

Locksley, 04.12.2024 à 13:14

Chouette bannière pretty, bravo !

choup37, 04.12.2024 à 16:02

Nouveau sondage spécial Noel à Kaamelott ouvert à tous et toutes, calendrier, pdm et survivor, on vous espère nombreux

Evangeline, 07.12.2024 à 17:21

Hello! Nouvelle PDM et nouveau sondage sur Outer Banks! N'hésitez pas à passer! Bon we à tous!

Viens chatter !